Zasady współpracy

Nazywam się Magda Lenarczyk. Jestem psychologiem. Prowadzę gabinet Komfort Podświadomości Magda Lenarczyk.
W tym dokumencie opisuję, jak możesz skorzystać ze świadczonych przeze mnie usług.

Jeżeli w dokumencie piszę:
“ja” – oznacza to Magdę Lenarczyk prowadzącą gabinet Komfort Podświadomości Magda Lenarczyk, adres: ul. Żwirki i Wigury 2, 42-470 Siewierz,
“Ty” – oznacza to każdą osobę korzystającą z moich usług, a więc zarówno każdego Klienta (pełnoletniego i małoletniego), jak i rodzica/opiekuna prawnego małoletniego Klienta – chyba że z kontekstu wynika inaczej.

Możesz się ze mną skontaktować mailowo: magda.machura@o2.pl lub telefonicznie: 693 512 310.

Wyjaśnienia pojęć pisanych wielką literą znajdziesz w słowniku na końcu tego dokumentu.

Jakie usługi świadczę?
Świadczę usługi zarówno stacjonarnie (ul. Żwirki i Wigury 2 42-470 Siewierz), jak i online (za pośrednictwem internetu).
Są to między innymi następujące usługi:
Konsultacja online dla dorosłych
Konsultacja online dla dzieci i młodzieży
Konsultacja psychologiczna dla dorosłych
Konsultacja psychologiczna dzieci i młodzieży
Konsultacja psychologiczna dla rodzin
Interwencja kryzysowa.
Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych usług, takie jak cena i czas trwania, znajdziesz na Stronie oraz w gabinecie stacjonarnym. Możesz mnie też zapytać o nie mailowo.
Ceny wskazane w cenniku mogą ulec zmianie. Przez cały czas trwania Umowy będą miały zastosowanie ceny obowiązujące w dniu jej zawarcia.
Usługi świadczę na rzecz:
pełnoletnich Klientów,
dzieci i młodzieży, w imieniu których Umowę zawierają rodzice lub opiekunowie prawni, na podstawie zgody.

Jak możesz się umówić na pierwsze spotkanie?
Jeśli chcesz się umówić na spotkanie, musisz mieć ukończone 18 (osiemnaście) lat – w innym wypadku Umowę musi zawrzeć Twój rodzic lub inny opiekun prawny. Wystarczy, jeżeli Umowę zawrze jeden rodzic/opiekun prawny – jest to jednoznaczne ze złożeniem przez niego oświadczenia, że drugi rodzic/ inny opiekun prawny nie zgłasza w tym zakresie sprzeciwu.
Jeżeli zawierasz Umowę w imieniu małoletniego, mogę Cię poprosić o dodatkowe oświadczenie o braku sprzeciwu drugiego rodzica lub o przedstawienie najbardziej aktualnego orzeczenia/postanowienia sądowego/innego dokumentu, z którego wynika sposób sprawowania opieki nad małoletnim. Jeśli nie przedstawisz mi tych dokumentów, mogę odmówić świadczenia usługi.
Na pierwsze spotkanie możesz się umówić:
mailowo: magda.machura@o2.pl,
telefonicznie: 693 512 310,
za pośrednictwem kalendarza dostępnego na Stronie (jeżeli jest dostępny),
w gabinecie stacjonarnym.
Jeżeli chcesz się umówić:
telefonicznie lub mailowo – szczegóły spotkania ustalimy podczas rozmowy/wymiany korespondencji, poproszę Cię też o podanie adresu e-mail i numeru telefonu oraz zaakceptowanie Zasad Współpracy (mailowo),
za pośrednictwem kalendarza dostępnego na Stronie – postępuj zgodnie z instrukcjami, które wyświetlają się w procesie rezerwacji spotkania, koniecznie będzie m.in. podanie adresu e-mail i numeru telefonu oraz zaakceptowanie Zasad Współpracy,
w gabinecie – szczegóły spotkania ustalimy na miejscu, poproszę Cię też o podanie adresu e-mail i numeru telefonu oraz zaakceptowanie Zasad Współpracy.
Za każdym razem, kiedy umawiasz się na spotkanie, zawieramy umowę, dotyczącą świadczenia określonej usługi. Umowę zawieramy w języku polskim, zgodnie z przepisami polskiego prawa. Jedną stroną Umowy jesteś Ty (czyli Klient albo rodzic/opiekun prawny Klienta), a drugą ja, tj. Magda Machura prowadząca gabinet Komfort Podświadomości Magda Machura, adres: ul. Żwirki i Wigury 2, 42-470 Siewierz.
Umowa dotyczy pierwszego spotkania, a jeżeli zdecydujemy, że będziemy kontynuować współpracę – także kolejnych spotkań. Na treść Umowy składa się ten dokument (Zasady Współpracy), ewentualnie także nasze dodatkowe ustalenia (pisemne lub mailowe).
Umowa zostanie zawarta w chwili, kiedy dostaniesz potwierdzenie rezerwacji terminu spotkania. Potwierdzenie dostaniesz na swój adres e-mail wskazany w czasie umawiania wizyty. Zawarcie Umowy jest równoznaczne z powstaniem po Twojej stronie obowiązku dokonania płatności.
Za spotkanie możesz zapłacić przelewem lub gotówką w gabinecie.
Za spotkanie online należy zapłacić z góry – przelewem na podany przeze mnie numer konta. Wizyta będzie zaakceptowana po przesłaniu potwierdzenia zapłaty.

Jak będzie wyglądała nasza współpraca?
Przed pierwszym spotkaniem online mogę Cię poprosić o podpisanie i odesłanie skanu Karty Klienta. W takim przypadku odeślij skan mailowo najpóźniej na 24 godziny przed umówionym terminem. Jeżeli spotkanie odbywa się stacjonarnie, Kartę Klienta wypełnimy na pierwszej wizycie.
Na pierwszej wizycie przedstawię Ci szczegółowe zasady naszej współpracy, omówimy też cel pomocy i metody pracy.
Po zakończeniu pierwszego spotkania podejmiemy decyzję co do dalszych działań.
Kolejne spotkania będą się odbywać zgodnie z naszymi ustaleniami:
w stałym ustalonym terminie lub
w terminach ustalanych na bieżąco (do umawiania kolejnych spotkań będą miały zastosowanie postanowienia Zasad Współpracy dotyczące umawiania pierwszego spotkania).
W przypadku spotkania online musisz posiadać:
komputer, tablet, telefon lub inne urządzenie wyposażone w kamerę internetową i mikrofon,
szybkie łącze internetowe – minimum 512kb/s (wysyłanie i pobieranie),
dostęp do zaktualizowanej wersji komunikatora WattsApp
aktywne konto poczty e-mail.
Spotkanie online odbędzie się w trybie wideokonferencji. Przed spotkaniem dostaniesz ode mnie link do spotkania (mailowo). Jeżeli nastąpi nagła przerwa na łączach internetowych, to naszą drugą opcją kontaktu jest telefon (rozmowa głosowa, SMS).
Kilka minut przed ustalonym terminem kliknij w przesłany link i zaczekaj na nawiązanie połączenia.
Nie możesz nagrywać przebiegu spotkania.
Jeżeli spóźnisz się na spotkanie, jego czas nie zostanie przedłużony, a cena nie zostanie zmniejszona.

Jakie mamy prawa i obowiązki w związku ze świadczonymi usługami?
Nawet jeżeli skutecznie umówisz się na spotkanie, mogę odmówić świadczenia usługi, w przypadku, gdy:
będę przypuszczać, że Klient jest niepełnoletni lub niepoczytalny, a w jego imieniu nie będzie występować opiekun prawny,
będę przypuszczać, że Klient jest pod wpływem substancji psychoaktywnych lub alkoholu,
Klient lub rodzic/opiekun prawny będzie agresywny lub będzie naruszać moja dobra osobiste,
nie uregulujesz płatności należnych za tę lub poprzednie spotkania najpóźniej 24 godziny przed umówionym terminem.
Mogę odmówić świadczenia usługi, także w przypadku, gdy uznam że:
świadczenie usługi naruszałoby obowiązujące przepisy prawa, zasady etyki lub prawa osób trzecich,
świadczenie usługi może zagrażać zdrowiu lub życiu Klienta,
zgłaszany problem będzie wykraczał poza zakres świadczonych przeze mnie usług,
moje kompetencje nie są wystarczające lub świadczone przeze mnie usługi nie są odpowiednie wobec zgłoszonego problemu,
stan zdrowia psychofizycznego Klienta nie pozwala na efektywne świadczenie usług.
Jeżeli odmówię świadczenia usługi w sytuacjach wskazanych powyżej, będzie to równoznaczne z rozwiązaniem Umowy w trybie natychmiastowym.
Jestem zobowiązana do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych od Ciebie (a w przypadku, gdy pacjentem jest małoletni – także uzyskanych od niego) w związku ze świadczonymi usługami, w szczególności informacji o stanie zdrowia. Działam w tym zakresie zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami etyki. Mogę odstąpić od obowiązku zachowania tajemnicy zawodowej, jeżeli zagrożone będzie życie lub zdrowie Twoje lub innych osób – w takim przypadku mogę się skontaktować z Twoją rodziną i odpowiednimi służbami.
Możesz poprosić mnie o wydanie zaświadczenia dotyczącego odbytych spotkań. W zaświadczeniu mogą się znaleźć informacje dotyczące tego w jakim przedziale czasowym, z jaką częstotliwością i z jakich usług korzystał dany Klient. Jeżeli spotkanie dotyczy rodziny lub pary, w zaświadczeniu wskazani zostaną wszyscy jej uczestnicy. W przypadku, gdy Klientem jest osoba niepełnoletnia, o wydanie zaświadczenia może poprosić każdy z rodziców/opiekunów prawnych. Zaświadczenia są płatne.
Pamiętaj, że:
podczas świadczenia usług przedstawiam Ci moją indywidualną interpretację sytuacji Klienta, stworzoną na podstawie przeprowadzonego wywiadu, przy założeniu, że nie zataiłaś jakichkolwiek wiadomości,
nie mogę dać Ci gwarancji odniesienia oczekiwanego przez Ciebie rezultatu,
Twoja inicjatywa, chęć współpracy oraz wykonywanie zleconych zadań pomiędzy sesjami są kluczowe dla skuteczności podejmowanego procesu terapeutycznego,
“skutkiem ubocznym” konsultacji/terapii może być czasowe pogorszenie samopoczucia psychicznego Klienta,
na każdym etapie konsultacji mogę Ci zaproponować inną formę udzielenia pomocy np. rozpoczęcie psychoterapii lub skierowanie do innego specjalisty.
Poddaję swoją pracę superwizji w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych. W ramach superwizji omawiam sytuacje moich Klientów z superwizorem lub innym psychoterapeutą (w ramach superwizji koleżeńskiej). Nie ujawniam przy tym żadnych informacji, które mogą umożliwić zidentyfikowanie konkretnego Klienta.

Jakie dodatkowe zasady obowiązują w przypadku świadczenia usług na rzecz małoletnich?
W przypadku Klientów, którzy ukończyli 16 lat, zgodę na skorzystanie z usług wyrażają zarówno rodzice/opiekunowie prawni, jak i małoletni (zasada podwójnej zgody). Małoletni wyraża zgodę przed pierwszym spotkaniem – na piśmie (jeżeli spotkanie odbywa się w gabinecie) lub poprzez przesłanie podpisanego skanu (w przypadku spotkania online).
Prawo do poufności przysługuje również małoletniemu Klientowi. Przekazuję rodzicom/opiekunom tylko ogólne wnioski i zalecenia z przebiegu spotkania z małoletnim.
Jeżeli stwierdzę, że zachowanie małoletniego jest spowodowane wpływem zmiennych o charakterze biologicznym lub medycznym, mogę zalecić Ci konsultację medyczną.

Jak możesz przełożyć lub odwołać spotkanie?
Możesz odwołać spotkanie mailowo: magda.machura@o2.pl lub telefonicznie: 693 512 310 nie później niż 48 godzin przed terminem spotkania. W takim przypadku otrzymasz zwrot dokonanej płatności.
Jeżeli nie odwołasz spotkania w sposób wskazany powyżej, a o ustalonej godzinie nie pojawisz się w gabinecie lub nie połączysz się ze mną online (w zależności od rodzaju spotkania), spotkanie podlega opłacie w wysokości połowy kwoty wskazanej w cenniku. Jeżeli już zapłaciłeś za spotkanie, możesz wystąpić o zwrot części dokonanej płatności. Jeżeli nie zapłaciłeś – ureguluj płatność przed kolejnym spotkaniem.
Jeżeli spotkanie nie odbędzie z przyczyn leżących wyłącznie po mojej stronie, zaproponuję Ci inny termin. Jeżeli nie uda nam się ustalić dogodnego terminu, zwrócę Ci dokonaną płatność.
Niezależnie od powyższych postanowień, przysługuje Ci prawo do odstąpienia od umowy uregulowane w ustawie o prawach konsumenta. Prawo to dotyczy tylko wizyt, na które umówisz się przez przez Internet lub telefon. W przypadku takich wizyt zastosowanie mają następujące zasady:
możesz zrezygnować z usługi w terminie 14 (czternastu) dni od dnia zawarcia Umowy (z wyjątkiem sytuacji, o której przeczytasz poniżej w pkt. c),
o swojej decyzji o rezygnacji powinieneś mnie poinformować przesyłając jednoznaczne oświadczenie (np. „rezygnuję z wizyty”) – oświadczenie możesz przesłać mailem, nie musisz uzasadniać swojej decyzji,
jeżeli w czasie umawiania wizyty poinformujesz mnie, że zgadzasz się, abyśmy rozpoczęli świadczenie usługi przed upływem 14 dni, utracisz prawo do rezygnacji z usługi, kiedy zostanie ona wykonana w całości.

Jak możesz złożyć reklamację?
Jestem zobowiązana do świadczenia usług zgodnie z Umową.
Zakres mojej odpowiedzialności wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności z postanowień Kodeksu Cywilnego.
Nie ponoszę odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące na sprzęcie, z którego korzystasz, a które uniemożliwiają Ci korzystanie z usługi online.
Reklamację możesz przesłać mailowo.
Złożoną przez Ciebie reklamację rozpatrzę w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania lub uzupełnienia.
W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Ciebie rezultatu, możesz skorzystać z:
mediacji prowadzonej przez właściwy miejscowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej,
pomocy właściwego miejscowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej,
bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów – w zależności od miejsca Twojego zamieszkania,
internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Jak możesz korzystać z treści udostępnianych nieodpłatnie?
Na Stronie udostępniam nieodpłatnie następujące funkcjonalności i treści:
blog,
formularz kontaktowy.
Za każdym razem, kiedy wysyłasz do mnie wiadomość za pośrednictwem formularza kontaktowego, zawieramy umowę dotyczącą korzystania z tego formularza.
Możesz nieodpłatnie korzystać z treści udostępnionych na blogu. Pamiętaj, że wszelkie treści, które udostępniam na Stronie są utworami w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych, stanowią moją własność intelektualną i podlegają ochronie prawnej. Bez mojej zgody nie możesz ich na przykład kopiować, publikować czy modyfikować.
Nie możesz korzystać ze Strony w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub tym dokumentem

Co jeszcze powinieneś wiedzieć?
Zasady przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z korzystaniem ze Strony oraz zasady wykorzystywania plików cookies opisałam w Polityce Prywatności. Jest to odrębny dokument, z którym możesz zapoznać się TUTAJ
Zasady przetwarzania Twoich danych osobowych w związku ze świadczeniem usług opisałam w klauzuli informacyjnej dołączonej do tego dokumentu.
Z ważnych przyczyn mogę zmieniać treść Zasad Współpracy. Naszą Umowę będzie regulować dokument obowiązujący w dniu jej zawarcia.
Zasady Współpracy w obecnym brzmieniu obowiązuje od dnia …………
Pojęcia pisane wielką literą mają następujące znaczenie:
Klient – każda osoba korzystająca z usług Magdy Lenarczyk prowadzącej gabinet Komfort Podświadomości Magda Lenarczyk, adres: ul. Żwirki i Wigury 2, 42-470 Siewierz,
Umowa – umowa dotycząca świadczenia przez Magdę Machura usług, zawierana między nią a Klientem lub jego rodzicem/opiekunem prawnym, w sposób i na warunkach opisanych w tym dokumencie,
Strona – https://komfortpodswiadomosci.pl/,
Zasady Współpracy – ten dokument.

INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH KLIENTÓW I RODZICÓW/OPIEKUNÓW PRAWNYCH KLIENTÓW

Dbam o to, aby Twoje dane osobowe były bezpieczne. Działam w tym zakresie zgodnie z RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE) oraz innymi obowiązującymi przepisami.

Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
Administratorem danych osobowych jest Magda Lenarczyk prowadząca gabinet Komfort Podświadomości Magda Lenarczyk, adres: ul. Żwirki i Wigury 2, 42-470 Siewierz.
Możesz się ze mną skontaktować mailowo: magda.machura@o2.pl lub telefonicznie: 693 512 310.

Dlaczego i na jakiej podstawie przetwarzam Twoje dane osobowe?
Twoje dane osobowe przetwarzam w celu:
świadczenia usług w zakresie opieki medycznej, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) oraz art. 9 ust. 2 lit. h) RODO,
zawarcia i wykonania umowy dotyczącej świadczonych usług, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO,
dokonania rozliczeń, w tym prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz wypełniania obowiązków podatkowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO,
wynikającym z mojego uzasadnionego interesu, w szczególności w celach statystycznych, archiwizacyjnych, badania jakości i satysfakcji, marketingu bezpośredniego, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,
ewentualnego dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

Jak długo przetwarzam Twoje dane osobowe?
Będę przetwarzać Twoje dane osobowe przez okres wykonywania Umowy. Po tym okresie mogę przetwarzać Twoje dane do czasu upływu terminów przedawnienia roszczeń (co do zasady sześć lat od końca roku kalendarzowego, w którym umowa przestała obowiązywać).
Dodatkowo:
dane przetwarzane w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym prawa podatkowego, będą przetwarzane przez okres niezbędny do wypełnienia tych obowiązków,
w przypadku, gdy dane są przetwarzane na podstawie mojego uzasadnionego interesu, będą one przetwarzane do czasu istnienia interesów stanowiących podstawę tego przetwarzania lub do czasu zgłoszenia przez Ciebie sprzeciwu wobec takiego przetwarzania.

Komu przekazuję Twoje dane osobowe?
Mogę przekazywać Twoje dane osobowe swoim zaufanym współpracownikom, takim jak dostawca oprogramowania, dostawca płatności, biuro księgowe, podmioty świadczące usługi prawne, marketingowe, statystyczne, archiwizacyjne, platforma do konsultacji online.
W celu zapewnienia jak najwyższej jakości usług, korzystam z usług innych dostawców, np. w zakresie wsparcia IT. W związku z tym Twoje dane osobowe mogą być przekazywane poza teren Unii Europejskiej. W takim przypadku przekazywanie danych odbywać się będzie w oparciu o stosowną umowę zawierającą standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską, bądź na podstawie odpowiedniej decyzji Komisji Europejskiej.

Jakie są Twoje prawa?
W związku z tym, że przetwarzam Twoje dane osobowe, możesz:
żądać udzielenia informacji o tym, jakie dane osobowe dotyczące Ciebie przetwarzam (tzw. prawo dostępu),
żądać sprostowania Twoich danych, jeżeli staną się nieaktualne, niekompletne lub w inny sposób niepoprawne,
żądać usunięcia Twoich danych, jeżeli uznasz, że Twoje dane osobowe nie powinny być już przeze mnie przechowywane (w określonych przypadkach możemy odmówić usunięcia danych),
żądać ograniczenia przetwarzania Twoich danych (w sytuacjach opisanych w art. 18 RODO),
żądać przeniesienia Twoich danych do innego administratora,
zgłosić sprzeciw wobec przetwarzania tych danych, które przetwarzam na podstawie swojego uzasadnionego interesu,
wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.

Co jeszcze powinieneś wiedzieć?
Podanie przez Ciebie danych osobowych jest warunkiem zawarcia i wykonania Umowy.
Twoje dane osobowe nie będą poddawane profilowaniu oraz zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.